Monday, June 11, 2007

gayfest 2007 - parada diversitatii

mai cititi o data. diversitatii. ati retinut? bun. acum cititi mai departe.

am fost la gayfest, la parada diversitatii. nu, nu sunt lesbiana. imi doresc sa lupt si pentru drepturile animalelor. si nu, nu sunt animal.

parada mi s-a parut chiar monotona de unde stateam (tineam steagul, eram cam ultimii din mars), am auzit despre conflicte abia acasa si am vazut imagini la televizor. jandarmeria si politia romana s-au comportat ireprosabil: nu au batjocorit/insultat/lovit pe nimeni din parada. foarte multi straini, foarte multi oameni straight. per total putini participanti. prea putin zgomot.

am citit sute de comentarii in ultimele zile, toate bazate pe aceleasi idei : copiii vad parada, copiii devin gay, tinerii devin gay, sunt atacate traditiile, crestinismul, de ce au fost atat de bine paziti, n-am butelie, n-am apa calda, - insert random curseword - dinamo/steaua/rapid.

pot sa va spun de o mie de ori ca homosexualitatea este innascuta (fapt dovedit stiintific. stiinta e chestia aia contraziasa sau chiar negata uneori de religie) si ca nu reprezinta o boala. nu o sa ma credeti. nu va plac homosexualii, va e frica de/urati ceea ce nu intelegeti, ergo orice argument este inutil.

copiii nu DEVIN homosexuali. homosexualii nu DEVIN heterosexuali. isi pot nega natura, bineinteles. se pot preface, pentru a va fi pe plac. pot duce o viata sentimentala mizerabila, pentru a va fi pe plac. pentru a multumi biblia, nici macar pe dumnezeu. poate atunci vefi fi multumiti, pentru ca va veti putea lauda cu un copil "normal". in timp ce alti parinti se vor putea lauda cu un copil fericit.

credinta adevarata nu are legatura cu biserica, sunt convinsa de acest lucru pentru ca asta simt, si nu poti ataca sentimentele unui om. asa cum nu ii poti impune unui om pe cine sa iubeasca si pe cine sa nu.

nu ati inteles nici scopul paradei pentru ca nu ascultati. scopul era cererea unor drepturi. unul ar fi casatoria civila. CIVILA. de ce va impotriviti? cu ce va afecteaza casnicia sau familia? de ce ripostati inainte sa ascultati si inainte sa intelegeti?

al doilea lucru : adoptiile de catre cuplurile de acelasi sex. din nou, de ce va impotriviti? in tara sunt incredibil de multi copii in orfelinate, pentru ca poporul roman crestin prefera sa toarne copii decat sa foloseasca mijloace contraceptive. reflex comunist, lipsa de informare, obisnuinta, traditie? you decide.

cuplurile de homosexuali sunt in mod evident mai potrivite sa creasca un copil decat ion si vasilica de la etaju' 2. crestini convinsi. ion o bate pe vasilica si isi bate si copiii. mananca numai cartofi prajiti si carne de porc, bea bere si se uita la televizor la fotbal. vasilica sta acasa si gateste mancarea mai sus amintita si se uita la telenovele. cu toate astea, nu stie spaniola. sunt impotriva homosexualitatii pentru ca au auzit pe la televizor ca e impotriva bisericii. si ei sunt cretini! pai ce, nu au icoane in casa?

un cuplu de homosexuali nu poate fi mai rau. poate avea mai multi bani, mai multe carti, isi va creste copilul intr-un stil open-minded, nu ii va interzice sa isi exprime personalitatea. se indeparteaza de valorile traditionale prin indepartarea de valorile "crestine", valori false ale poporului roman. un copil crescut de un cuplu gay va sti sa asculte, va fi mai civilizat, va fi crescut cu ideea ca nimic nu ii sta in cale, ca poate realiza orice. asta cred din ce stiu despre comunitatea gay. copiii nu isi vor imita parintii, nu vor deveni gay. este o aberatie. nu mai insistati.

evident exista si exceptii. in ambele "tabere".

cat despre noua dreapta... combinatia zwastika+zelea codreanu+icoana nu i se pare nimanui macar usor nepotrivita?

denumirea "marsul normalitatii" este o insulta. cei din comunitatea lgbt sunt normali, doar diferiti.

asa cum inca exista KKK (the Ku Klux Klan) in america, desi stiinta (da, aia de care am zis mai sus) a dovedit ca rasa caucaziana nu este cu nimic mai presus decat cea afro-americana, asa vor exista mereu oameni care nu ii vor privi pe homosexuali ca fiind egali cu ei sau macar normali.

parada nu vrea sa atraga adepti. adept este un cuvant folosit gresit aici. ii sustin in lupta lor pentru drepturi si sunt cat se poate de heterosexuala. nu ma credeti? ask my boyfriend.

pentru cei care nu inteleg travestitii, evident ca parada pare socanta/vulgara/de prost gust. dar uitandu-ma pe strazile din romania, ma indoiesc sincer ca stiti ce inseamna vulgar, obscen, si celelalte cuvinte pe care le folositi cu atata usurinta. dar poate va ajut : oamenii reactioneaza cel mai repede la imagini socante. este o parada. carnavalul de la rio nu va deranjeaza? ce spun fiicele voastre de 5 ani? nu se imbraca si ele in hainele mamelor, pentru a parea mai mature, pentru a atrage baieti, pentru a intretine relatii sexuale inainte de casatorie? nu era si asta un pacat? ia hai sa interzicem carnavalul de la rio. si festivalul de la mamaia. macar sa stim o treaba.

o alta aberatie este comparatia dintre homosexuali si zoofili, pedofili, necrofili.

o relatie intre doua persoane de acelasi sex nu este cu mult diferita fata de una dintre doua persoane de sex diferit : este vorba tot despre doua persoane cu discernamant,care sunt de acord sa aiba o relatie. discernamantul nu se capata brusc la 18 ani, nu este vorba de varsta, ci de abilitateade a distinge intre bine si rau, conform unei scari de valori. dragostea este considerata un lucru bun. cum ar putea sa fie rau in acelasi timp?

alte nelamuriri : de ce a fost parada atat de bine pazita, de ce au fost atat de multi jandarmi si politisti. pai sa va explic : de ce e bine pazita? dati vina pe uniunea europeana si pe bunul simt al autoritatilor. de ce au fost atat de multi jandarmi si politisti? numarul lor a fost direct proportional cu numarul (presupus, dar ghicit destul de bine) contramanifestantilor.

multi nu veti fi de acord. important este ca mi-am dat seama ca este inutil sa incerc sa va conving. ma voi limita la a cere drepturi pentru cei pe care eu ii consider egali.





heterosexualii fac in fiecare zi parada, atunci cand se plimba pe strazi si nu sunt discriminati din cauza orientarilor sexuale. comunitatea lgbt are o singura zi in care poate trai iluzia libertatii.





Powered by ScribeFire.

27 comments:

you are so right:).eu nu inteleg o chestie.de ce nu se legalizeaza casatoria intre homosexuali in romania?pana si englezii care sunt super conservatori au acceptat asta.(cin>>elton john)

Imbecilitatea si stupiditatea unora a mers atat de departe incat au uitat ca ma intai esti om si abia dupa aia vine orientarea sexuala. Si ca sa o ziceam p'aia dreapta diferentele nu sunt prea mari intre un cuplu gay si unul straight. E cam acelasi proces, e aceeasi ierarhie. Nu iubesti pe cineva pentru ca e fata/baiat, iubesti pentru felul in care se poarta, vorbeste, gandeste si poate undeva la capatul liniei exista constientizarea sexului partenerului. Nu "te iubesc pentru ca esti fata!", "te iubesc ca esti extraordinar(a?!" Insa cum obisnuiesc sa spun: today we take things for granted, si unele animale cred ca daca au iesit dintr-un pantec uman sunt si ei la randul lor oameni.

ma bucur sincer ca mai exista (in Romania) oameni de calitate. Sunt onorat ca am impartit aceeasi strada, la mars, cu tine, chiar daca nu te cunosc.

multumesc :D the feeling's mutual.

Mi se pare ca intre cele doua editii ale GayFest s-a schimbat cate ceva in atitudinea romanilor fata de homosexualitate.

Ori au devenit romanii mai toleranti, ori si-au facut mai multi bloguri. Macar sa mai citeasca lumea si altceva decat elucubratiile sexiste/homofobe ale lui CTP.

din pacate nu cred ca au devenit mai toleranti. am vazut la televizor marsuri anti-gay/gayfest/numai-ei-stiu-ce organizate in alte orase la o zi dupa parada (la cat de greu e sa scoti romanii din casa sa protesteze, iti dai seama ca erau destul de convinsi de ideile lor).
isi vor schimba atitudinea, cred eu, cand vor realiza ca we're all equal 6 feet under.

dar da, s-au inmultit blogurile.

thank you for reading :)

romanul iubeste sa pro(s)testeze.

bwahahah a fost tare misto postul asta si with all the stuff i would've wanted de la un post despre acceptarea oamenilor de alte orientari sexuale. ^:)^

Normal ca romanilor le vine mai usor sa accepte stiluri vulgare si ieftine si all that, decat conceptul de gay. De ce? Pentru ca s-au obisnuit asa. Asta inseamna normalitatea. Right?
:)

mama cum ar fi fost sa ii bata gay-ii pe aia din noua dreapta? :)) unu din amicii mei si-a luat-o insa de la garda :\

Thank YOU for writing it

ok ok... you HAAAAAAAVE to see the new South Park "Cartman Sucks" episode :)) YOU HAVE TO!

ohoooo... seen it :P long time ago :P

heee, eram azi cu pixie si mi-a spus about your post so i just had to come and do a graaaaand \:D/ dance around it (the post) si squeal a bit!

im so glad you guys came and did i say how much i appreciate it, like enough? because i can go on! :D

i loved your post si next time facem mai mult zgomot! mwahahaha :D

hehe ma alatur multimii entuziasmate care face dansuri rituale in jurul acestui post..si in jurul blogului in general. era un punct cu care nu eram de acord in post..dar l-am uitat pana am citit si celelalte commenturi. => nu era ceva esential :D pe noi ne-a invitat roxana[(profesoara de engleza)-pt neinitiati] inca din mai sa o insotim la gayfest..asa ca..we might (just might) be evolving!

well mai citeste o data, poate iti amintesti, chiar sunt curioasa :) oh, and who are you? :)

Nice post. Pari bine indoctrinata. Pacat ca, in mijlocul atmosferei care emana ideea ca glbt sunt oameni normali/draguti/cool, simti o nevoie recurenta sa ne asiguri ca TU nu esti una dintre ei. Si devine ceva gen "gays rule. I'm not gay, though. Me? Oh puh-leeease. Like, ask my boyfriend!!!".

Poate vrei sa te mai gandesti ce mesaj incerci sa transmiti de fapt cu post-ul asta. Ca sa nu ramana doar o intentie laudabila.

nu stiu de cine sunt indoctrinata, poate imi spui tu. i was pointing out ca sunt straight pentru a sublinia ideea de egalitate, in sensul ca daca nu esti gay nu inseamna ca nu poti sa ceri niste drepturi pentru persoanele care sunt. uite daca luam exemplul acestei parade, cred ca ponderea gay - straight a fost in jur de 50-50. daca te uiti la persoanele gay care au postat despre parada, o sa vezi ca si ele isi afirma preferintele sexuale, la fel ca si persoanele heterosexuale. eu stiu foarte clar ce am vrut sa transmit, in general sunt destul de directa. nu cred ca postul meu lasa atata loc liber interpretarii. so... what's your point?

sa fie cine cred eu ca e?:)

=)) baaai nu stiu. ce sa facem daca oamenii nu se prezinta. dar are nume in engleza, si persoana la care ne gandim noi nu stie engleza. deci nu cred.

eu totusi cred :-? ia zi.. ai o tentativa de prof de istorie?:>

Bai Cristina Otee sau cine esti. Esti cam prostuta. Dar te crezi asa desteapta ca nu stiu cum iti mai incape neuronii in atata slana. Nu sunt cine crezi tu.
Pentru Kus:
Atitudinea asta a ta am observat-o in America. Daca nu esti fan gay/les este ceva in neregula cu tine.

macar atitudinea asta sa o aiba si americanii....

Bai smechere nu ca m-ar durea fix undeva de cine esti tu,doar ca ar fi cazul sa iti iei o viata, sincer

Draga, nu mai viola stiinta cu impresiile tale de adolescenta abia iesita de pe bancile liceului.

NU exista studiu stiintific care sa certifice ca homosexualitatea este innascuta. MAJORITATEA oamenilor de stiinta considera ca homosexualitatea e determinata plurifactorial (genetic, mediu, fiziologic, etcaetera). Pricepi sau trebuie sa-ti fac o diagrama?

nu am ce sa pricep pentru ca nu mi-ai explicat nimic. arata-mi studiile pe care le-ai consultat, doar asa poti sa ma convingi. daca, bineinteles, nu ai altceva mai bun de facut. din ce am citit eu pana acum, eu am dreptate.
totusi, si oamenii de stiinta se contrazic intre ei.

te rog nu-mi vorbi cu "draga". imi spui de determinare plurifactoriala, dar te exprimi cam aiurea.

De fapt, si eu stiam ca exista studii stiintifice care sa ateste faptul ca orientarea spre homosexualitate e influentata biologic. Si unul dintre cele mai recente a fost realizat prin Canada , de catre Anthony Bogaert ( hope my spelling is right ) . Si oricum, nu e singurul. Sunt studii care arata ca orice comportament homosexual, atat la oameni , cat si la animale, este generat de factori biologici.
Mi-e greu sa cred ca homosexualitatea animala a fost influentata de factori sociali sau de educatia primita. :)

thank you :) mai ales pentru ca ai adus un argument *bows*

Post a Comment

Newer Post Older Post Home