Sunday, March 28, 2010

What is this, sci-fi week?

Ma rostogolesc pe dreapta si aproape instant constat ca am uitat sa ma demachiez (don't judge, se intampla rar). Pentru ca ochii mai si lacrimeaza noaptea, mascara rezistenta la transfer dar nu si waterproof a ramas in mare masura pe genele de sus, unindu-le insa cu cele de jos intr-o mica orgie cosmetica. Splendid.
9:33. Serios? Dupa a doua noapte de baut si culcat la 5 jumate dimineata, ma trezesc fara alarma si fara motiv la 9:33? Draga creier, te rog citeste o carte de neurologie, ca sa intelegi cat de important e sa nu ma trezesti. Multumesc, acum ma voi culca la loc...
...m-am gandit eu cu un optimism complet necaracteristic. Wrong!

- Mi-e somn!
- Nu iti mai e.
- Crede-ma, ma cunosc si stiu cand mi-e somn chiar daca acum incerci sa ma pacalesti, you bastard, si ma tii treaza cand eu ar trebui sa fiu in fucking La-La Land, calarind un unicorn negru prin zapada.
- De dormit oricum nu mai dormi.

Am insistat, vrand sa-mi contrazic creierul. Am aflat in sfarsit cat de aproape imposibil este sa te contrazici cu mine - de acum va bucurati de admiratia mea sincera daca incercati. Nu am castigat, dar fiind incapatanata m-am tot intors de pe o parte pe alta inca vreo ora si ceva. Am dat cu piciorul de ceva pufos, aparent o perna calda si moale. Imi cer scuze pe aceasta cale motanului pentru ca nu l-am recunoscut din prima si mi-am permis sa il folosesc drept suport de picior. A fost totusi doar o greseala, nu cred ca trebuia sa ma musti. Sau sa te culci de-a lungul pernei cand m-am dus sa-mi fac o cafea - stii ca ma intorc si tot acolo ma asez. Dar na, stiam de la inceput ca pisicile nu se dreseaza, mai ales motanii necastrati. Trebuie sa ne acceptam asa.

Si daca tot m-am trezit, ce sa fac? Hai sa ma uit la Cube Zero, fara indoiala cea mai proasta parte a trilogiei. Daca in primele doua filme nu vedeai cine e in spatele cuburilor (foarte putin in al doilea film, nimic nou sau relevant - "the company", "the government" sau "the military" sunt clisee utile pentru orice constructie inexplicabila si pentru orice experiment aparent inutil), Cube Zero incearca sa iti explice. - Spoiler alert de acum incolo -
Da, e destul de amuzant cum doi oameni foarte asemanatori cu Winston Smith (mai ales la indatoriri) discuta cum doi colegi de munca au disparut pentru ca au vorbit despre cubul pe care il supravegheaza. Dar este tipic. Singurul aspect surprinzator e ca au bagat personajele astea si dialogul lor in acest film (foarte posibil sa nu aiba mult sens propozitia asta, but bare with me, I'm getting there). Conversatii de genul "we can't talk about this", "they come and take you at night"
le gasesti in orice film cu subiecte de genul "the people I work for are doing something evil". Dar in primele doua filme este complet neimportant cine si de ce face cubul, pentru ca nu afecteaza cu nimic actiunea. E extraordinara e discutia dintre the rookie and the veteran: "there's no consent form, this is illegal! Maybe they're putting anyone they don't like in there! Forget the party lines for once!" Wow.

Si faza cu "the exit" din cub in acest film este complet absurda si inexplicabila. "Do you believe in God?" Ce relevanta are? De ce apare pentru prima data religia in seria asta? Daca zici nu esti ars de viu, dar daca zici da? Mai sunt si alte intrebari? Nimeni nu a zis vreodata "da", zice un personaj. Clar - dupa ce scapi dintr-un cub cu capcane mortale, nu crezi in Dumnezeu. Asta contrazice absolut toate interviurile luate dupa accidente supravietuitorilor.

Ma rog, ca sa intelegeti problema mea cu unele filme ar trebui sa aveti aceleasi curiozitati, ceea ce e cam imposibil. Cuiva i s-a putea parea vital sa afle cine a facut Cubul, pe cand mie mi se pare complet neinteresant - evident ca eram curioasa, de aia am si vazut Cube Zero, dar explicatia asta strica o trilogie cu super potential si nu mi-a oferit nimic in plus pentru primele doua filme. Cu ce ma ajuta sa stiu ca cineva se uita la oamenii din cub? Tot nu stiu de ce e facut, cum a inceput totul etc. Cube Zero s-ar vrea un prequel, presupun, la The Cube. La Hypercube (a doua parte) e si mai greu si mai inutil sa gasesti o explicatie satisfacatoare, pentru ca e mult mai sci-fi si introduce si dimensiunea temporala. Daca nu au putut sa gaseasca o explicatie cel putin la fel de interesanta ca si cubul insasi pentru primul film, ce sanse au sa faca asta cu Hypercube? Sper sa nu incerce, sincer.

Da. Un om cu un ochi de sticla si baston - lipseau pisica alba si rasul malefic. An exit intr-un lift care ajunge la cei doi anagajati in birou. Oh come on!

Si normal, o poveste gen boy sees girl, boy likes girl, boy jumps in cube to save girl. Eu inteleg ca nu poti sa testezi scenariile pe oameni ca na, secretul filmului, bla bla bla. Dar poti sa incerci cu un grup care sa nu fie format din membrii familiei, cu opinii de genul "bravo mamica, cel mai bun scenarist tu esti! mai ia o felie de paine with some gravy". Chiar asa vad scena, in jurul mesei de Thanksgiving sau alta sarbatoare de genul asta. Tu ce ai facut anul asta? A, eu am salvat 35 de vieti, eu am castigat 40 de procese, eu am scris o carte....dar tu? Oh, eu am scris un scenariu cu potentialul de a distruge o trilogie sci-fi. Bravo.

Ma opresc pentru moment, nu sunt atat de obsedata sau pasionata de seria Cube cum sunt de Alien.

0 comments:

Newer Post Older Post Home