Monday, December 03, 2007

consecinte

cam asta se intampla cand intr-un liceu bilingv unii profesori de engleza (dar nu numai) vin la ore cand se plictisesc pe acasa. a, si asta.

adica oameni care nu stiu sa scrie cuvantul "amazing".
deci oameni care nici nu prea citesc reviste/carti/etichete/etc in engleza.

super. continuati.

de asta e facultatea mai buna, cel putin ca sistem de evaluare: iei note pe ce citesti si pe cat de inteligent esti, nu pe cum te imbraci, cate tatuaje ai, cat de des te vopsesti, cat de des vii la curs, cat de des vin profesorii la curs etc.

cu alte cuvinte, te bazezi pe propria ta persoana.

e un fel de survival of the fittest. pe voi ceilalti
va asteapta scolile profesionale.


Powered by ScribeFire.

31 comments:

Dar, vai...o persoana atat de inteligenta ca tine, care citeste mult (etichete/carti/reviste) si care stie sa scrie corect cuvantul "amazing" isi pierde vremea cautand greseli de ortografie ale altora pe hi5?!?Dar, vai...ma dezamagesti profund!

nu le caut, imi sar in ochi atunci cand ma mai uit pe paginile unor oameni din cosbuc. sunt destul de multe.
tie nu ti se pare totusi trist?

Thieffa, asta e... cand cuvantul "tata" (a se citi tzatza) ti se asorteaza pana si pe net ar trebui sa capitulezi si sa te dedici unei cauze demne de statutul tau intelectual. Ti-as sugera hranitul animalelor domestice sau aranjatul de lenjerie intima in magazine. Nu te lasa ingitita (de tot) de vanitate si nu te mai baga unde nu esti invitata. Daca ai fi fost vreun lingvist straluicit si ai fi reusit sa demonstrezi ca se scrie "amasing", pot spune ca ai fi avut dreptul moral sa comentezi. Asa nu faci altceva decat sa ocupi memorie pe serverul celor de la blogspot.

Kus...Ba da e destul de trist, mai ales ca la faza cu profesorii ai dreptate (nu generalizez).Asta e, nu e vina noastra.

Cromleck...probabil te referi la o porecla pe care mi-a pus-o un coleg, titze (citit exact cum se scrie, adica T-I-T-Z-E, iti fac si-un desen daca e nevoie...), care nu are nicio legatura cu ce crezi tu...Ma rog.
Cat despre statuturi intelectuale, avand in vedere ca ai adus chestia asta in discutie, cred ca statutul tau ridica semne de intrebare...

a spune ca facultatea e mai ok (cu valoare absoluta de adevar) e o generalizare care, din pacate, nu are nimic de a face cu realitatea.

[but you knew that, you're smart, what the heck :)]

ilustratie: (e tarziu in noapte si nu-mi dau seama cat de on/off-topic e, asa ca scuze pentru eventuala divagatie) profii aia de engleza care ca nu isi fac treaba ies fix din una dintre facultatile alea despre care zici tu mai sus ca sunt mai ok ca liceul. daca facultatea (in speta sistemul de evaluare) ar fi ok, profii aia nu ar termina-o (majoritatea cu brio). din pacate o termina, in unele cazuri fara sa afle nici ei cum se scrie, de fapt, amazing. si dupa aia vin (sau nu) la ore si ii invata pe copiii din liceu (sau nu) cum se scrie (sau NU) amazing. crede-ma, vorbesc in cunostinta de cauza, am colege care iti explica la curs cu nonsalanta ca "they didn't understood".

pe scurt, din punctul meu de vedere, sistemul de evaluare din facultate e cel putin la fel de viciat ca cel din pre-universitar, ba mai mult: faptul ca cel dintai e viciat determina si viciile celui de-al doilea. cel putin in cazul meu, macar in liceu stiau mai mult de 30% dintre profi cum ma cheama sau cel putin de unde dracu' ma stiu (asta si in perioada in care inca ma duceam la cursuri :)) probabil pe care facultatea pe care o faci tu functioneaza cat de cat mai bine, caz in care ma bucur. imi demonstreaza ca si asta e, totusi, posibil.

@thieffa: 1.cred ca e o vina colectiva elev-societate.
2. ironia gratuita din primul comment a determinat reactia care te-a deranjat. rezulta for every action there is a reaction. ergo, ca sa eviti reactia, iti controlezi actiunea.

@college basher: profesorii mai dau un test dupa facultate, si ajung sa predea si aia cu 6 care au incredibilul tupeu de a da note de 5 and under. e cam irelevant cu cat termina in facultate.

exact despre faptul ca te cunosc dupa nume vorbeam. mie de exemplu aceasta "popularitate" mi-a adus si beneficii si probleme, pe care poate nu le meritam. now i'll never find out...

facultatea MEA, din punctul MEU de vedere. asa ar fi trebuit sa ma exprim.

Sincer, m-a deranjat faptul ca, avand in vedere ca ai zis ca ai gasit mai multe greseli de genul asta, ai ales tocmai de asta sa te iei; heh, ce ti-e si cu destinu' asta :|
Oricum, nimeni de aici nu e "lingvist stralucit", ca sa-l citez pe stimabilu' monsieur Cromleck, si okay, inteleg, te-a deranjat greseala...dar nu aveai de ce sa denaturezi de la subiect si sa ajungi pana la supozitii cum ca s-ar da note pe imbracaminte, coafuri, draci, laci...
...Just for the record...tu la ce facultate esti?

ok, points taken. DAR :)

la faza cu cunoscutul dupa nume nu vorbeam despre popularitate, ci despre o chestie absolut elementar-umana. se presupune ca profesorul si studentul lucreaza impreuna intr-un soi de laborator, au o relatie academica, drept pentru care sa presupui o relatie elementar umana intre cei doi (v. sa stie cum te cheama) nu mi se pare deplasat. invariabil, cei mai misto profi pe care i-am avut pana acum la facultate au fost aia care s-au obosit sa stie cum ne cheama. pe toti 20 din grupa, nu doar pe mine. sigur, de la asta la cate tatuaje, pierce-uri, vansi si conversi ai e o cale lunga, inutil de parcurs, stupida si care n-ar trebui sa conteze absolut deloc.

si nu mi se pare irelevant cu cat termina oamenii astia facultatea. mi se pare foarte relevant ca oameni inepti, care nu ar trebui nici macar sa intre, ajung sa isi ia licenta. mi se pare ca e un mecanism foarte simplu si foarte daunator: facultatea are nevoie de bani, scolarizeaza din ce in ce mai multi oameni --> intra si aia care n-au ce cauta si nu-si doresc sa fie acolo, doar pentru ca li se musai sa faca o facultate. indiferent daca au un cat de vag interes fata de ce au de invatat acolo. doar pentru ca asta le dicteaza survival of the fittest, ca sa il citez prin tine pe nenea darwin.

practic, pointul meu ca oamenii care habar n-au ajung sa termine o facultate nu il contrazice, ci e completat de pointul tau, ca dupa absolvire oamenii astia trec si printr-un al doilea filtru. tu spui (si sunt de acord) ca acest al doilea filtru ii evalueaza cat de cat corect, insa relevanta evaluarii acestui filtru e cvasi-irelvanta, din moment ce ei sunt absorbiti de sistemul de educatie si intra in el doar ca sa perpetueze problema... in fine. vad lucrurile destul de circular; concret, mi se pare ca tot sistemul e un mare si temeinic cerc vicios si asta ma cam sperie. dupa cum ziceam si in primul comm [fara niciun fel de malitiozitate, serios], imi pare bine ca tu ai gasit o bucatica de sistem care pare sa functioneze.

cheers,
the designated basher

@thieffa: nu am denaturat, am avut colege care au luat note mai mici decat meritau, din cauza unor profesori mai conservatori, pentru ca erau vopsite sau pentru ca aveau 5 inele.

si alte colege luau note mari penru ca aveau mereu parul prins or crap like that. nu ai cum sa stii cum ti se dau notele.

de aia relatia oarecum impersonala dela facultate imi convine.

sunt la stiinte politice in engleza (la universitate, nu SNSPA).

@basher: grupa mea e de cam 100 de oameni, si vin constant cam 60-80. mai greu sa-i cunosti pe toti.

e irelevant pentru angajator/procesul de angajare cu cat termina facultatea profesorii, nu pentru umine, beneficiarul.

functioneaza pana acum, o sa gasesc sigur ceva prost. e inevitabil.

*de la facultate (tasta de space e usor stricata)

Tastatura e usor stricata...ce bine de tine...nu-ti doresc sa fie greu stricata cum e a mea,e f nasol, sa stii, k e grea si e greu sa fie greu stricata...adik...tastatura mea, conectata la calculatorul meu din camera mea din casa mea din blocul meu, din cartierul meu, din sectorul meu,din orasul meu, din tara mea,de pe continentul meu, din emisfera mea,de pe planeta mea, din galaxia mea, din universul meu. Daci (si romani)-a se citi detzi du-te tu la facultatea ta si invata-i tu pe aia meserie acolo, da? ;) du-te tare ;)

bine ca a ta e stricata, scapam de niste combinatii genetice dubioase. adica uite ce se intampla cand merge... daca nu vezi, cumpara-ti o oglinda.

un pic stricata e mai bine? nu e complet stricata, daca era complet stricata, nu mergea de loc. asa merge, dar mai greu. sa postez un link la un dictionar?

vrei tu neaparat sa ma obligi sa-ti raspund in acelasi stil?

daca nu ai inteles nimic pana acum, iti ofer un citat edificator din harry potter:
"if there's something wrong with the bitch, there'll be something wrong with the pup."

vai la ce s-a ajuns pe blogul asta. si eu credeam ca pe www.antifa.ro e panarama lumii. ultima persoana care si-a permis sa pateze onoarea acestui blog ar trebui sa invete sa se controleze asta pana nu ajunge statul sau fortele malefice 'from the outside' sa o faca. :) crunta viata, crunta exprimare,crunt caracter si oribila atitudine de om izolat de societate.cred ca si la gradinitia (pe care n-am facut-o) ma exprimam mai onorabil ;)

"nu mergea de loc".Kus...in cazul asta se scrie intr-un cuvant, adica "deloc".
Eh, unii nu cunosc prea bine alte limbi, altii nici macar limba materna...E bine!

it's a typo. am uitat sa-l pun langa ala cu "dela". my bad.

oh, si daca gasesti pe blog "nicio" scris "nici o", atunci te anunt ca scriu asa pentru ca nu inteleg logica noii ortografii (am auzit o data explicatia "dar in italiana si spaniola asa se spuneeee"). dar asta e alta poveste.

revenind, stiu romana destul de bine, si mai stiu sa fac diferenta intre o greseala comisa din graba/neatentie si una din cauza proastei informari.

e intre sau dintre?

cred ca e intre, totusi...

Thieffa, cata ironie! Cat umor veninos de cobra malefica! M-ai impresionat! *cu intonatie* "Unii nu stiu nici macar limba materana, dar se lauda..." Teribil! De doua ori, teribil! Thieffa, iti ofer un borcan cu formol in care sa-ti punem creierul la murat, caci un creier capabil de o retorica de genul asta, este un creier de geniu. Si un creier de geniu merita propriul borcan de formol. Bravos! Vezi (btw) ca poti sa te angajezi pe undeva (gen Microsoft Word) unde sa depistezi typos. Lumea are nevoie de cineva ca tine!

vai, inteligentule, e "materna", nu materana! doamne, ce oameni...!!! te rog thieffa, make him pay!

chiar e contagios fenomenul ironiei gratuite...

thieffa e genul de persoana pe care as numi-o necomunicativa (asta o stiu de la facultate) din motive de insuficienta neuronala. pana sa te apuci sa ataci, mai bine mai arunca o privire la propria-ti persoana. esti de-a dreptul 'amasing'. pacat ca am terminat acelasi liceu.

Dar vai! Cum mi-am permis sa patez onoarea blogului? Fi-mi-ar rusine...=(( Domnisoara proprietara nu era obligata sa il accepte :P Si atunci nici o onoare nu ar fi fost patata ;)

cristina otee...Eu nu am facut altceva decat sa urmez exemplul postului lui Kus, si anume sa stau si sa vanez greseli, daca asta ma face necomunicativa din motive de insuficienta neuronala, then...trage tu concluziile! Si, btw, nu eu am scris "amasing"...

Kus...can't make cromleck pay...Ca dup-aia poate dau si eu in ale penibilului ca el...Chiar, care e masculinul pentru cuvantul "tzatza"?

Thieffa, numele tau reprezinta toate stagiile posibile ale prostiei (ca sa nu te chinui foarte mult cu intrebarea).

ti-as recomanda sa nu mai zici ca esti din cosbuc :)) avem o onoare de pastrat.pana la urma cine a scris 'amasing', eh?

*a si btw, ca tot vanam greseli: esti melancolica cand zici numele cristinei ? quote: "cristina otee... bla bla". E un truc excelent prin care poti sa i te adresezi fara sa pari melancolica, trista samd. Check this out: "Cristina Otee, bla bla bla". Eh? Alta viata. Thieffa, draga, nu stiu ce vrei sa demonstrezi, dar de batut apa-n piua vad ca stii. Asa ca, ori zici ceva inteligent, ori taci. Sa nu amintim faza cu mustata, da?

i don't mind making people love me ;;)

Cromleck...(nu stiu daca ai observat, dar de fiecare data cand m-am adresat unei persoane anume am pus "...").Tocmai am descoperit care e masculinul de la cuvantul "tzatzta"...E chiar...*drum rolls*...Cromleck!Nu mai are rost sa-mi bat capul cu o persoana de nivelul tau intelectual, care gen nea de pe camp cand stie ca nu are niciun argument plauzibil, incepe cu penibilitati("Thieffa, numele tau reprezinta toate stagiile posibile ale prostiei" ,"Sa nu amintim faza cu mustata, da?").Din partea mea, poti sa amintesti orice faza vrei tu...Sincer, se pare ca m-am inselat in privinta ta, dar dupa cum se spune "la pomul laudat, sa nu te duci cu sacul"...Why did I even bother?Si aici am incheiat!

cum era aia cu vulpea si strugurii?

...uite cum ajung sa fiu off-topic

kids, pls stop fighting :(

nu ne certam, (incercam sa) discutam.

but what about citatul din ultimul post? :D nu suna usor...cunoscut?

hehehe... guantanamo... dictatura... tiranie... orwell... spioni... turnatori... conspiratie... medicamente

p.s. i miss you guys
p.p.s. si nu, din pacate nu mai era o "discutie", era romania mare cu generalizari, acuzatii si aluzii prea putin subtile despre mustati, neuroni si borcane cu formol. ceea ce va coboara la nivelul comment-urilor sus-numitului personaj. you can do better than that.

Post a Comment

Newer Post Older Post Home